lørdag 19. august 2006

ADSL linja oppe igjen

Fikk i dag tilbake ADSL linja mi, montøren klarte heldigvis å finne et ledig par i kabelen sånn at jeg kunne få tilbake tilkoblingen. Måtte også få nytt modem, siden det gamle modemet ikke ville samarbeide med den nye kort typen jeg ble koblet til i sentralen. Fikk et SpeedTouch 546T2 modem, som egentlig fungerer helt OK, men irrterer meg grønn over web grensesnittet som skal være laget så fint og "ultra brukervenlig". Bare å forwarde en port er utrolig masse klikking. Hvorfor kan de ikke lage web grensesnittene helt enkle? Er sikker på at det er like enkelt for alle. En annen ting som irriterer meg er at det ser ikke ut til å være noen (enkel) måte å bytte ip. Trenger å bytte ip serie siden jeg kjører samme ip serie hjemme, og nettene er sammenkoblet via VPN. Får se om jeg finner en løsning på dette etterhvert.
Ellers skjer det ikke så stort her egentlig, jeg har vært en tur på butikken og handla meg litt middag og tenkte jeg skulle spise snart. Skal enten lage kjøttboller, pizza eller fjordland laks. Ikke helt bestemt meg enda.