lørdag 9. august 2008

Litt av hvert

I dag var jeg på posten og hentet maskinen jeg skal bruke som server her. Det er en
Dell OptiPlex Gx260 (P4 2,0 ghz, 512 mb ram, 40 gb HD). Betalte 612,- for den på Greentech, og det er jo et ganske bra kjøp for en så krafig maskin. Den fungerer veldi fint, den kom med XP installer, men jeg har lagt inn Slackaware Linux 12.1. Har planer om å kjøre følgende tjenester på den: Apache + php, mysql, openvpn og mrtg. Kommer sikkert mer etterhvert. Hadde tenkt å plasere den ute i bua mi, men den er så støysvak at det er ikke noe problem å ha den stående på soverommet. Hører den knapt.

Må jeg fortelle en trist nyhet, LA1BR og LB5JE var på Jetta i går for å montere ny 70 cm repeater, men det ble for mye blokkering der oppe til at signaler kom gjennom. Triste saker.

Har begynt å skrive psyblogg, fikk tipset fra et forum på internett. Der skriver jeg litt om hvordan jeg har det psykisk og sånn å prøve om det hjelper for å få orden på problemene mine. Bloggen er passordbeskyttet og er kun ment for meg selv. Ligger forresten på serveren min hjemme, hybel-pc.

Ellers lite nytt å fortelle, skal ta det med ro i helga, har ikke vært i helt topp form de siste dagene men begynner å komme meg nå. Nå tenkte jeg å spise frokost.