mandag 16. januar 2006

Router krasj

I dag da jeg kom hjem fikk jeg ganske fort problemer met internett tilkoblinga. Siden routeren min, en SMC7004VBR har tryna to ganger i det siste så prøve jeg derfor å restarte routeren. Men det viste seg å være slutten på den routeren, etter det fikk jeg ikke kontakt med routeren. Svarte ikke på ping, kom ikke inn i web grensesnittet og kom ikke på internett. Tok og reseta routeren med reset knappen, da fikk jeg svar på ping på ip`en den var levert med, men kom ikke inn i web grensesnittet eller på internett. Jeg har derfor koblet internett direkte i maskinen min og bestilt ny router av samme type. Routeren har fungert helt fint helt til nå, det vil si i nesten 5 år så må si at jeg er fornøyd med den likevel. Håper ny router kommer i løpet av uka. Om noen lurer så er det derfor ingen kommer inn på hybel-pc.