tirsdag 24. januar 2006

Hyggekveld og regiondata

I dag har jeg først vært på samtalegruppe, så har jeg hatt en samtale med et par personer fra her siden psykiateren er borte. I kveld så har jeg vært med på hyggekveld, har vært på kafeteriaen, spilt rummy og spist is. Jeg vant faktisk begge gangene. Rummy er egentlig ganske gøy, synn jeg ikke har noen å spille med i Lom, fikk jo Rummy til jul av Torill.

Ellers så ser jeg at regiondata, som er et sammarbeid mellom kommunene i nord-dalen har begynt å komme opp. Kommunene Lom, Skjåk, Vågå, Sel, Dovre og Lesja skal sammarbeide om diverse datasystemer samlet i en felles datasentral på Otta. Noe av det første som skal inn i systemet er felles mail server. Ser at MX for alle domenene til kommunen nå er satt til mail.regiondata.no som er plasert på Otta og knyttet opp til internett via Fjellnett. Legger merke til at det ikke er satt opp noen backup MX så om serveren er nede blir ikke post levert. Får håpe de får orden på dette. Det er Daldata som skal stå for drift av datasystemene. Må allerede nå si at jeg ikke har så veldi stor tro på at det blir spesielt bra.