søndag 9. april 2006

Tiki 100 emulator

Kom i dag over en Tiki 100 emulator. Er kanskje noe av dere som husker Tiki 100? Dette var en maskin som var veldi mye brukt på skoler rundt om kring og det fantes ganske mye pedagogisk programvare for maskinene. Husker selv at vi hadde en del Tiki 100 maskiner på barneskolen. Husker godt snake, brum osv... Tiki 100 var også min første datamaskin, kjøpte den i 7 eller 8 klasse for 1000 kroner. Det var nok starten på min interesse for data. Mye gode minner tilbake fra Tiki 100 tiden. Jeg solgte desverre min Tiki 100 maskin, noe jeg egentlig angrer på. Men nå kan du bruke alle de gode gamle Tiki 100 programmene på en pc, det vekker mye gode minner. Ingenting er som en god omgang med snake. Du kan laste ned emulatoren her. På over kan du se meg ved min Tiki 100. *mimre tilbake*