onsdag 30. august 2006

Ut med støttekontakten

I kveld har jeg vært på kafe med støttekontakten. Var koselig å se henne igjen, hun har vært borte en stund nå. Vi var en tur på Nordal, og jeg kjøpte meg en brus og en sjokoladebolle siden jeg akkuratt hadde spist middag. Spiste fiskegrateng til middag i dag. I morgen er det jobb igjen så får vel snart komme meg i seng.
Ellers i kveld så har jeg kranglet litt med å få gpsmap i Kismet til å plotte accesspunkt på kart. På laptopen ville det ikke kjøre, det stoppet bare opp og kjørte på full CPU last i det evige. La det inn på hybel-pc og der ville det kjøre, men det viste seg at INGEN av de kildene for kart ikke fungerte, så jeg kom ikke så mye lenger. Har også prøvd å legge inn gpsdrive, som er et gps program for linux som skal kunne laste ned kart og plotte accesspunkt i sanntid. Det har også mulighet til å laste ned kart jeg kan bruke i gpsmap. Men det viser seg at jeg har alt for gamle versjoner av det aller meste, så må gjøre en ganske stor oppgraderingsprosess. I går kveld laget jeg en log analyser for kismet loggen (skrevet i bash) som henter ut data og lager en fin web-side med en tabell med all informasjon om accesspunktene. Det har også muligheten til å vise hver enkelt accesspunkt på Google Maps, men det kan bare vise et om gangen.