fredag 19. januar 2007

Litt av hvert

Har i dag fått ordnet mye. Først i dag så var jeg en tur på NAV kontoret i Lom og leverte skattekortet mitt. Etterpå så var jeg en tur på apoteket og henta mer medisin. Så var jeg hjemme en tur og henta en mobil som Jorunn skulle kjøpe av meg siden hennes var vannskadet. Jeg hadde liggende en Nokia 3510i som jeg solgte til henne. Etterpå var jeg en tur hos Jorunn og leverte mobilen og så på maskinen hennes. Det viste seg at hun har fått masse spyware. Maskinen var utrolig treig, så jeg måtte starte den opp i sikkermodus med nettverk for å få lagt inn Ad Aware og Spybot. Kjørte begge to og den fant og fjernet ganske mye tull. Da jeg restartet til vanlig windows igjen så var maskinen fortsatt litt treig, det viste seg at Norman antivirus sto å jobba konstant. Så jeg la i steden inn AVG. Da ble maskinen en del raskere, men fortsatt litt treig. Blir ofte det etter et spyware angrep.