onsdag 24. mai 2006

Dill og dall

Nå er det helg for meg, har fri fra og med i dag og ut uka. Godt det også! I dag fikk jeg førerkortet i posten, sammen med en hel masse reklame så klart. I kveld får jeg besøk av støttekontakten min, og vi tenkte oss en tur på kafe eller noe sånn. Ikke så mye annet å finne på liksom.
Ellers kan jeg nevne at jeg driver å utvikler et system som automatisk publiserer SSTV bilder mottatt via radio på internett sånn at alle kan se dem. Jeg er ferdig med utviklingen men jeg venter noen dager til jeg får testet det ut litt med å publisere linken. Skal bli spennende og se hvor godt det fungerer. For de som ikke vet hva SSTV er så er det rett og slett bilder som blir omgjort til lyd og sendt via radio. Sender en på HF (frekvenser under 30 mhz) kan signalene under gode forhold nå over hele verden.