søndag 28. mai 2006

SSTV de LA8IMA

Har nå nettop kommet hjem (til Frøise) etter å ha vært der mesteparten av uka. Til middag i dag har vi grilla og jeg har spist pølse og lompe. Kjempegodt! Så nå er jeg mett og god. Ellers skjer det veldi lite egentlig, skal på Bredebygden igjen i morgen, skal være der neste uke.

Da har jeg bestemt meg for å lansere "SSTV de LA8IMA" som jeg har valgt å kalle det. Det er rett og slett et script som tar alle sstv bildene jeg mottar på radio og legger dem ut på en hjemmeside. Det hele ser ut til å fungere overaskende bra. Det er bygd på et bash script på linux som henter bildene fra radiorom-pc via et Windows share, og konverterer dem fra bmp til jpg, og lager en fin index av småbilder for dem. SSTV de LA8IMA finner du her:

http://hybel-pc.rolvs.org/sstv/

Ps: Som dere ser så har jeg ikke fokusert på å få siden til å se fint ut grafisk, har bare laget den helt enkel. Mulig jeg tar for meg det grafiske litt senere.