torsdag 15. februar 2007

Linux på laptopen

I dag har jeg sovet lenge, lå til nesten 11 i dag. Har vært på samtalegruppe, og etterpå var jeg en tur på Otta. Jeg fikk ordnet med en midlertidig kjøretillatelse fra, siden det ikke er sikkert jeg får tak i legeattesten før 1. mars. Jeg var også innom på NAV en tur og leverte regninga for mørkekjøringa. Får sponset førerkortet fra NAV og da går jeg ut fra at de betaler for mørkekjøringa også.
Nå i kveld har jeg lagt inn Linux på laptopen. La inn Slackware 11 fra selvbrent DVD. Det gikk helt fint, det meste fungerte uten noe spesielt mye mikk makk. Skjermkortet var enkelt å få opp i X, touchpaden fungerte, til og med scrolle delen av det. Mobilen var meget enkelt å få opp, plugga den i og ringte opp *99***3# med kppp så var jeg på nett. Har problemer med lyden, volumkontrollen fungerer ikke så det står på fult lyd konstant. Skal ta og se litt på det senere i kveld. Har ikke fått installert det trådløse kortet enda, men det skal være støttet så jeg får ta en titt på det også. Ellers ser alt til å fungere meget bra.