tirsdag 7. august 2007

Første dag på jobben igjen

I dag har jeg vært på jobb igjen, første dagen etter ferien. Har vært kjempesliten i hele dag, men ryggen er nesten bra igjen nå i kveld da. I dag har jeg jobbet med en maskin vi fikk inn. Fjernet en del spyware og ryddet opp. Gjør meg ferdig på torsdag om ikke Knut ble ferdig etter at jeg dro i dag. Var ikke så mye igjen.
Etter jobben i dag har jeg vært og hentet GSM antennen jeg bestilte fra Clas Ohlson. Ble litt overasket over at det var bare RG-58 kabel på den, den har jo mye tap så mye av signalet blir jo borte i kabelen. Raskt regnet har vel kabelen på 10 meter 4-5 db tap, og det er jo en del. Men antennen er jo på 9 dbi, så litt av signalet blir nok igjen. Planen var å bruke den på setra og se om jeg får inn mobil der. Har fri i morgen, så kanskje jeg tar meg en tur oppover dit om jeg føler meg i form til det og tester ut litt.
Ellers kan jeg fortelle at strømmen er borte hos meg i kveld. Rundt klokka 8 hørt jeg et brak, og strømmen ble borte. Gikk ut og så, og da var det en trailer som har revet ned linjen over veien her. Så da ringte jeg vaktsentralen og så satte de meg over til Eidefoss så jeg kunne fortelle dem hva som var problemet. De skulle sende ut to mann, så de får nok ordnet det i løpet av kvelden får vi håpe.
Og så værmeldingen for Lom: VARMT!!!