onsdag 29. august 2007

Tur med turgruppa

I dag har jeg vært på tur med turgruppa. Det ble bare en tur til Grotli i dag, ingen gåtur. Godt det også. Der fikk vi kjempegode karbonadesmørbrød, så det har vært en fin tur. Da vi reiste kjørte vi en tur bortom der de driver og bygger huset jeg skal flytte inn i. Du kan se bilde av hvordan huset blir over, er ikke sikker på om det er det du ser der jeg skal flytte inn i men de skal bygges like alle sammen. Det blir stue/kjøkken, bod, bad og soverom. Det blir bra tenker jeg!


I går fikk jeg endelig mail fra Televoip angående bestillingen av ip-telefon. Fikk brukernavn og passord og konfigurerte adapteren min med dette, åpnet porter og testet det. Jeg fikk ringt både ut og inn, men når jeg ringte inn så fikk jeg ikke noe lyd. Det viste seg at jeg måtte forwarde port 6060 i steden for port 5060 på grunn av av port 5060 er brukt av ip-telefon løsningen som Telenor har selv. Så nå fungerer det fint både inn og ut. Er gøy å få testet det ut litt, har ikke noe erfaring med ip-telefoni fra før bortsett fra at jeg har satt opp en Asterisk server hjemme for å teste.