lørdag 11. august 2007

Et innlegg i natten

Nå begynner jeg å bli ganske trøtt, klokka er halv 2 om natta så det kan hende det blir noen skrivefeil. I dag har jeg og Synne Marita vært en tur på setra. Jeg hadde med meg GSM antenna jeg kjøpte, og testa litt. Ved seterhuset fikk jeg inn Netcom med 3 streker i signalstyrke, men fikk ikke inn Telenor som jeg har. Vi gikk etterpå til en haug like ved setra, og der fikk jeg inn Telenor også, men det var veldi svakt signal, men fikk gjennom en samtale da. Rettet ikke antennen mot storhø, men mot senderen ved rådsbakken. Merkelig at jeg ikke fikk inn Telenor ved setra også siden Telenor også har sender på Storhø. Vi hadde med oss niste og satt ute lenge og kosa oss med nista. Kjempegodt vær, varmt og godt.

Nå i kveld har jeg vært på Otta på radioamatørmøte. Der ble det diskutert litt av hvert, og det ble b.la bestemt at det skal kjøpes ny radio på Stakston, en Yaesu FT-920AF tror jeg det var den het. Det ble også bestemt at det skal testes ut med å sette opp en crossband repeater på Jetta. Da blir det nok endelig dekning igjen på meg også, om ikke all støyen på Jetta slår inn på repeateren. Ellers ble det kaffepause og en hyggelig radioprat. På vei hjem var jeg en tur innom på Statoil på Otta og kjøpte meg 3 stk boller med sjokoladebiter. Fått helt dilla på dem jeg. Var ikke hjemme før klokka halv 12. Nå er jeg trøtt og tror jeg skal finne senga.