mandag 23. april 2007

Dataproblemer både her og der

I dag har vært en travel dag. Først var jeg en tur på jobben, der har maskinen fått spyware, så har scannet den etter spyware og funnet litt av hvert. Var etterpå hos en kunde som skulle ha hjelp med en server. Der la jeg inn Backup Exec. Det har jeg aldri vært borti, men tror jeg skal få taket på det. Det er utrolig avansert programvare, men den er jo det mest brukte backup programvaren, så det må jo fungere. Etter jobben i dag var jeg en tur på apoteket og hentet mer medisin, er litt usikker på om jeg skal trappe opp nå eller ikke, men jeg tok sjansen på å hente 30 mg remeron. Har ringt psykiateren om det, og han ringer nok opp igjen i morgen. Var også innom på butikken en tur. Spiste så middag, spiste fylt rødspette. Det var kjempegodt!
Etter maten var jeg en tur hjemme og rettet opp igjen en server som har krasjet. Fattern har rota bak serverene i dag og kommet borti strømledningen til aopen, så den slo seg av. Det førte til at filsystemet krasjet. Kjører ext2 på den og det har jo lett for å krasje. Kjørte e2fsck, så ble det fint igjen. Nå har jeg nettop vært en tur hos Jorunn og innstallert Office og driver for skriveren hennes, og hjulpet henne litt med mailen og sånn. Så det var min dag. Nå skal det bli godt å bare slappe av resten av kvenden. Sitter nå å lytter litt på HF.