tirsdag 17. april 2007

Ny tv hjemme

I dag har jeg vært på jobb, kom litt sent i dag siden jeg la meg ganske sent i går kveld og var veldi trøtt i dag tidlig. Har jobbet med en pc som var infisert med en del virus og spyware. Tror vi har fått ryddet opp en del, men er fortsatt usikker på om vi må reinstallere hele greia. Håper vi slipper det. Er en del som er rotet til. Nå i kveld har jeg vært hos Laila og spist kveldsmat. Koselig. Etterpå var jeg en tur hjemme og tok en titt på tven fattern har kjøpt. Han har kjøpt en Samsung LE32R72B LCD TV. Kvaliteten var imponerende, spesielt på overføringen fra pcen via s-video var kvaliteten mye bedre enn den gamle tven. Også på tv bildet via vanlig antenne var kvaliteten veldi bra selv om forholdene hjemme ikke er noe å skryte av. Blir nok saker når det digitale bakkenettet kommer i hus.
Må også nevne noen ord om et prosjekt jeg har fulgt med i det siste. Prosjektet heter EOS1 og går ut på å sende opp en balong med en del utstyr, b.la 2 kameraer med 2,4 ghz overføring til bakken, mobiltelefon og APRS. Veldi imponerende hva han har fått til bare på hobby basis og et budsjett på 2-3000 kr. Balongen ble sendt opp fra Meterorologisk Institutt sin stasjon på Blindern 15. april. Balongen var oppe i minst 80-90000 fots høyde, og kom ned uten at noe av utstyret var skadet ved hjelp av en fallskjerm. Når den var på bakken sendte den posisjonen sin over mobilen, sånn at den ble funnet igjen på et jorde, totalt uskadet. Mer om prosjektet kan du lese på scannernytt her. Det kommer nok mer informasjon, bilder og video etterhvert, så følg med.