onsdag 21. februar 2007

Ny dag på jobben

I dag har jeg også jobba med testnettverket jeg setter opp på jobben. Har gjort meg ferdig med WSUS server (Windows software update server), og så har jeg justert policyen litt. Har også lagt inn AdmWin (Tidligere Users++), noe som er meget imponerende. Skal bruke det til å legge inn brukere, jeg lager et script som kjøres på hver linje i et tekstdokument og lager bruker, hjemmemappe og profilmappe i tillegg til å sette rettigheter. På denne måten blir det enkelt å legge inn (Og fjerne) mange brukere på en gang. Har også laget et script for å automatisk legge inn skriver på klientene. Skal jobbe videre med nettet i morgen, må justere policy og sette meg litt mer inn i hvordan jeg på best mulig måte sikrer oppsettet på klientene. Siste dag i morgen så jeg må bruke den godt.
Har også vært en tur hos legen i dag og fått han til å skrive legeattest for å få fornyet førerkotet. Har også fått sjekket ut noen småting, men ingen av dem var noe farlig. I morgen har jeg blitt invitert til Laila en tur, så det blir koselig.
Må også nevne at internett linjen min på hybelen er nede, får ikke kontakt med sentralen. DSL lampen står bare og blinker, men får ikke kontakt. Har feilmeldt linjen til Telenor, og de sa de skulle komme med en tilbakemelding i løpet av dagen i dag, men har ikke hørt noe fra dem. Vil tro det er akkuratt samme feil som sist, da var det problemer med kabelen mellom meg og sentralen. Irriterende.
Akkuratt nå sitter jeg og snakke med Mona på MSN. Koselig.. :)