tirsdag 20. februar 2007

Øving til fagprøven

I dag har jeg og Anne-Lise vært på Otta VGS og hentet 3 maskiner og en server som jeg skal bruke til å øve meg litt på før fagprøven. Bård Atle spanderte kaffe på oss i kantinen. Var greie maskiner, raske og fine og jobbe med. Skal bruke samme maskiner til fagprøven så er greit å kjenne dem litt. Det jeg har satt opp til nå er Windows 2003 på server, og XP på klientene. Har konfigurert Active Directory, group policy, roaming profiles, hjemmemapper og fellesområder. Akkuratt nå driver jeg å setter opp Windows Update server sånn at klientene kan hente alle oppdateringene fra serveren. Ganske grunnleggende nettverk, men tror ikke det er så mye mer som skal til for å klare fagprøven. Ganske gøy egentlig å kunne drive å eksprimentere litt. Har fått nøkkel sånn at jeg kan sitte her litt utover kvelden. Bilde av "testlaben" kan du se her.