tirsdag 27. november 2007

Spam kan være morsomt

Fikk i dag en spam melding på e-post, med en noe dårlig oversettelse. Har nok brukt ett eller annet automatisk oversettelsesprogram. Bare se her:
---------------------------------------------------------------------
Engelsk Oversettelse Under

Hei Herr/Madam,

Jeg er Michael Anthony og jeg representerer Herr Mikhail Khordokovsky tidligere eier av Yukos Olje Selskap i Russland. Jeg har et meget sensitivt og fortrolig saksresyme fra denne øverste oligarch til å be om din partnership ved ang.-profilen funderer OSS $ 8 Mil løve. Jeg vil gi detaljene sen, men i sammendrag, kommer fondene via en finans Firma i utlandet, gjennom ØYA-AV-MANNEN BANKEN, U.K. Dette er en legitim transaksjon. Du blir betalet 15% av den totale sumen for din Ledelse Honorar. Hvis du er interessert, behager svar denne email og g meg med din fortrolig telefonnummer, fax antall og email adresse og jeg vil gi du videre spesifiserer og instruksjoner. Vær så snill og beholde dette fortrolige ; vi kan ikke ha råd til mere politiske problemer.

Til slutt bemerker at dette må bli konkludert innenfor to ukers. Behag råd meg på din posisjon ved email straks.

Besøk selskapet website : http://www.yukos.com/

Fullstendig ingen investering/omkostninger på din side.

Behag snilt svar på engelsk hvis mulig.

Hensyn,
Herr Michael Anthony
--------------
Hello Sir/Madam,

I am Michael Anthony and I represent Mr. Mikhail Khordokovsky former C.E.O of Yukos Oil Company in Russia. I have a very sensitive and confidential brief from this top oligarch to ask for your partnership in re-profiling funds US $ 8 Mil lion. I will give the details later, but in summary, the funds are coming via a finance Firm abroad, through the ISLE OF MAN BANK U.K. This is a legitimate transaction. You will be paid 15% of the total sum for your Management Fee. If you are interested, please reply this email and provide me with your confidential telephone number, fax number and email address and I will give you further details and instructions. Please keep this confidential; we can't afford more political problems.

Finally, Do note that this must be concluded within two weeks. Please advice me on your position by email immediately.

Visit the company website: http://www.yukos.com/
Absolutely no ivestment/expenses on your part

Regards,
Mr Michael Anthony
---------------------------------------------------------------------
Finnes det folk som virkelig går på noe sånn? Er mye dum spam, men denne tar kaka. Beste syntes jeg var oversettelsen som fikk ISLE OF MAN BANK U.K til å bli ØYA-AV-MANNEN BANKEN, U.K. Jeg må le!
Ellers i kveld har jeg vært en tur hjemme og planlagt flyttingen litt. Vet ikke når jeg får nøkkel og sånn enda, men håper det ikke blir så lenge til. Har i allefall begynt å rydde skrivebordet her i dag og pakket litt. Det blir litt av en jobb, men skal nok klare det også.