tirsdag 13. november 2007

Spam filtrering på forum

I kveld har jeg tatt en opprydding i forumene mine. Har lagt inn beskyttelse for spam, sånn at automatiske roboter ikke kan registrere seg og legge inn innlegg. Det var i form av en liten mod til phpbb. Ser ut til å fungere fint, så blir spennende å se hvor bra det fungerer. Driver to forum, men ingen av dem er en suksess. Det er Bakkenett forum og Nord-dalen diskusjon. På sistnevnte slettet jeg flere tusen spam meldinger i forumet, så nå er det noe ryddigere.
Ellers i dag har jeg vært en tur på jobb, men fikk fri tidligere i dag siden Anne Lise var borte og Knut måtte ordne noe. Godt det også. Til middag i dag har jeg spist tacovinger (Kyllingvinger med tacokrydder). Kjempegodt og lettvint. I morgen har jeg fri, skal bli godt med en fridag også. Vet ikke helt hva jeg skal finne på enda.