fredag 9. november 2007

Endelig er laptopen tilbake

I dag kom endelig laptopen til Lom igjen. Så på pakkesporingen at den var kommet til Lom i dag tidlig så jeg var på Kiwi og hentet den etter jobben i dag. Den ser ut til å fungere fint, ikke noe flimring på skjermen eller henging lenger. Problemet med hvit linje nederst i bios er også borte. De har byttet hele hovedkortet, så da er nok problemet borte. Er godt å slippe den gamle treige laptopen.
I dag tidlig var jeg oppe tidlig, måtte på jobb til klokka 9, men han fyren fra Ringebu som skulle komme kommer ikke før neste torsdag så det var litt bortkastet å måtte krype ut av senga så tidlig. Var ikke helt i form på slutten av dagen så jeg tok meg uansett fri litt tidligere.
Nå i kveld har jeg vært hjemme og sett på digital-boksen fattern har kjøpt. Den ser ut til å fungere fint og vi får fint inn alle kanalene der. Er sikkert kjekt for dem å få litt mer å se på enn bare NRK1 også. Bildet var ikke så aller værst, men vil påstå at det er bedre bilde på parabol. Enkelte av kanalene som Discovery så også ut til å være ganske hardt komprimert, men ikke noe problem å se på egentlig. Signalstyrken ligger på 30-32 % og kvaliteten på 100 %, så det er ikke så aller værst. Mulig det blir bedre når vi får justert antennen litt.